Rustige week - Reisverslag uit Faverolles, Frankrijk van willemien Zande - WaarBenJij.nu Rustige week - Reisverslag uit Faverolles, Frankrijk van willemien Zande - WaarBenJij.nu

Rustige week

Blijf op de hoogte en volg willemien

02 November 2012 | Frankrijk, Faverolles

SNEEUW!!!

Zo veranderingen van weer hier.. Pff....
Afgelopen Zaterdag 27 okt begon het hier voor het eerst te sneeuwen. Tja.. Zusje Liesbeth, op jou verjaardag sneeuw. Dat is echt uniek! Om 10 uur s avonds begon het. Hier hield het snel op maar er lag ook een laagje wel. S avonds mocht ik een film kiezen. ik had de mooiste uitgekozen. WWJD? Dat betekend: What Would Jesus Do? Die vraag hangt me nog steeds in me hoofd. Zeker een film om te kijken!! Echte aanrader!!!

Zo 28 Okt was het weer raak. We konden ook hier een uur extra slapen :D Fijn!!! Alles was bevroren. S morgens hadden we een kerk dienst. S middags gingen Jenneke, Irene, Nathanael, Henriko en ik een stuk wandelen bij de Puy mary. Dat is hier een half uur vandaan. Dat is het vulkanisch gebied van Departement Cantal waar wij wonen. Wij wonen op 800 meter hoog en de Puy mary is 1760 meter hoog!! En daar lag wel een halve meter sneeuw. Was echt super vet. Daar is ook ons skie gebied.
In Nederland zou het strooizout al op zijn. En zou iedereen ijsvrij hebben maar hier werkt iedereen gewoon door. Maar niet op zondag! Hier stooit men niet met zout maar met grind.
S aovnds naar onze pret in de sneeuw hebben we Pizza gebakken.
En boer zoekt vrouw gekeken.

Maandag hebben we niet veel gedaan.
S middags hebben we gewandeld bij de hangbrug!! Dat was echt vet. Tussen 2 rotsen door. Zie foto`s. En heel erg hoog!!
En even Trijnie gebeld want Diede was 25 jaar geworden.

Dinsdag heb ik me kleine en jongste zusje gebeld. Zij was ook Jarig. Zij is 20 jaar geworden. Even met haar gepraat. S morgens werd ik ruw uit me bed geroepen. Jenneke riep heel hard. Jongens er is een ongeluk gebeurd in onze wei. Ik in me pyama naar buiten. Jas aan en rennen. Gelukkig had de man alleen zijn lip en neus en hand kapot. Verder was hij erg goed vanaf gekomen. Zijn auto was total loss. Hij had aan de radio zitten prutsen en was de bocht uitgevlogen en zo naar beneden geschoven. Gelukkig niet zo diep.

Woensdag was mijn lieve oudste neefje Henk jarig. Hij werd 8 jaar. Die heb ik smiddags ook even gebeld.
Ik was niet erg lekker vandaag! Maandelijkse probleem kwam er vandaag bij. Bah..

Donderdag 1 november was het de dag van de Aller Heiligen. Dat is een ode aan de doden. Dan worden de overleden mensen herdacht en is iedereen vrij. Dus wij hadden een vrije dag. En hebben we heerlijk uitgeslapen tot 3 u smiddags, spelletjes gedaan en verder niet veel.
Heerlijk zo`n vrije dag!

Vandaag was het lekker weer. De sneeuw is weg.
We hebben vanmorgen lekker geshopt. En heerlijk bij de mac donalds gegeten.
Vanmiddag even wat nieuwe palen in de wei gezet en toen was het alweer nu!!

Vanaf nu ga ik weer Ritalin slikken. ik ben erg druk!
En ik krijg een boksbal.
Morgen gaan we zwemmen in St. Cely.
Dat is een zwembad met veel glijbanen en nadeel. Hier in Frankrijk is het verplicht dat je een ballen broekje aan trekt als jongen. Maar de jongens willen dat niet. Dus ga waarschijnlijk alleen met Irene!
:( Maar ja..
Verder Jan is weer in Nederland. Al de hele week. Hij komt Zondag thuis en neemt dan een nieuwe Jongen mee vanuit Nederland. Ik ben benieuwd!!

Suc6 aanstaande week weer iedereen!!!

Liefs Willemien

Ps: groetjes van Iedereen hier!!

  • 02 November 2012 - 20:28

    Willemien:

    Helaas mensen ik kan geen foto`s meer plaatsen!! Jammer. Ze staan allemaal op mijn facebook! als je vriend van me bent kun je ze daarop kijken en anders eventjes vriend worden!!

    Liefs WIllemien

  • 02 November 2012 - 20:28

    Willemien:

    ik moet met I deal betalen en dat kan ik helaas niet!!! :(

  • 05 November 2012 - 16:26

    Pa En Ma Van Der Zande En Kids:

    Dag Wilemien, dus jullie hadden al sneeuw wij vandaag hier een forse hagelbui het is niet koud 10 gr.
    Verder is hier alles goed geen bijzonderheden. Groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Faverolles

willemien

Irene en Ik in de sneeuw

Actief sinds 02 April 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 15548

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 21 Juli 2013

Pouzols/Auvergne

Landen bezocht: