Lopen naar St. Flour!!! - Reisverslag uit Faverolles, Frankrijk van willemien Zande - WaarBenJij.nu Lopen naar St. Flour!!! - Reisverslag uit Faverolles, Frankrijk van willemien Zande - WaarBenJij.nu

Lopen naar St. Flour!!!

Blijf op de hoogte en volg willemien

16 Oktober 2012 | Frankrijk, Faverolles

Zaterdag was het zover!!

Henriko, Irene en ik wilde gaan lopen naar St. Flour! Hier zo`n 20 km vandaan!!
Met de auto doe je er ruim een half uur over. Maar lopend zo`n 4 a 5 uur! Het is natuurlijk berg op, berg af. En niet zo vlak als in Nederland.
Nathanael en Wouter gingen op de moutenbike!
Ongeveer 2 uur fietsen!

Zaterdagmorgen was ik er al vroeg uit! 7 uur ging de wekker.
Ik moest eerst met Jenneke mee naar de dokter.
Ik had een teek ontdekt met een rode kring en dat moest even bij de dokter bekeken worden.
De dokter heeft er na gekeken en concluderde dat de teek er al een week in zat.
Dus kreeg ik een antibiotica mee voor 2 weken. Iedere dag 3x.

Henriko en Irene zouden om 9 uur gaan lopen. Dat was de afspraak.
Toen zij zo`n 2 km op weg waren kregen zij door dat 1 van de honden Grizou genaamd mee liep! Dus die hebben zij eerst moeten terug brengen.
Jenneke zou mij afzetten op de terugweg van de dokter. Dan moesten zij ongeveer bij de Viaduct de Garabit lopen!

Kwart voor 10 gingen Henriko en Irene lopen en om kwart over 10 kwamen wij hen tegen voorbij de viaduct de garabit!
ik zag best tegen het wandelen op!
Ik was namelijk vrijdagavond van de trap geduveld. Ik heb een gekneusde blauw rib. En een blauwe kont en rug en een dikke blauwe elleboog!! En een pijn!
Nou moet ik ook eerlijk vertellen dat ik best lomp ben.
Dus dat het finaal me eigen schuld was.
Maar een fijne trap is het niet! Hij is van hout, ligt niks op en keihard zoals meestal ook alle andere trappen zijn!

Maar goed, nu zal ik ook eerlijk zijn!
Dat plan van lopen naar St. Flour hadden we al een week in ons hoofd.
Ik had er ook veel zin in! Maar kreeg een goed idee.
Vrijdagmiddag met siesta doet iedereen zijn of haar eigen ding.
Irene en ik, zijn de schuur binnen geglipt en hadden een bordje gemaakt met St. FLour erop! Je kunt nu wel raden wat we gingen doen!!

Wij hebben ongeveer een half uur gelopen. Auto`s raasden voorbij met ongeveer een gang van 90 km per uur! Ik steeds dat bordje omhoog houden. Maar geen reactie. Ik zei tegen Henriko: Dat kennen ze hier niet volgens mij! Domme Franse mensen. En plots stopte er een zwart Golf. Met een vrouw er in! Wij er heen!! Merci, merci bokoe!! We gingen Liften! Het is gelukt, binnen een 1 uur waren we in St. Flour! Sneller dan gedacht! Hahaha... Was echt super leuk! Trouwens toen waren we in de beneden stad waar je alleen kunt pinnen en sigaretten kunt halen. Maar we moesten nog naar de boven stad voor de mac donalds. Dus zijn we via de geitenroute (dat is: Lang een kerk omhoog met zo`n 400 treden. We moesten iig naar 1200 meter hoogte. Dat was best zwaar. Maar ons einddoel was de Mac Donalds.
Die hebben we ook gehaald.
Toen we net de GIFI (Action in Nederland) uit kwamen lopen toen hoorde ik Joehoeee!!! En daar waren de Wouter en Nathanael op de fiets!!
Dus ook vrij rap gedaan. Maar Nathanael zei gelijk: Jullie hebben gelift he?!?! Gniffel.....

S`morgens hadden Jenneke en ik in St. Flour, hun dochter Roos en Andrea (duits meisje van een uitwisselings project wat 10 dagen hier in huis zit) afgezet. Zij gingen een dagje naar Lyon winkelen. S`middags 4 uur zou Jenneke hen en ons weer ophalen! Maar geen tijd en plaats afgesproken met Jenneke dus zijn we weer naar de beneden stad gelopen!! Pfff...
Jenneke heeft ons daar opgehaald.
Maar zij vond het niet zo leuk dat we gelift hadden, zij vond ons echt watjes! Maar wij hebben veel lol gehad. Daar gaat het om toch?!

Verder gaat het heel goed.
Vaak nog wel last van agressie maar is te overzien!
Verder word het hier steeds kouder en hebben ze het er over dat het aan het einde van de week gaat sneeuwen! Maar dat zullen we wel zien!

Oja.. Dan heb ik nog wat!

Hier naast ons huis hebben we een suite! Dat is een klein huisje!
Met Wc, badkamer, keuken, slaapruimte en kamertje en een heerlijke kachel! Voor 250 euro per week! Deze hele winter is nog niet geboekt!
misschien iets voor jou?!
Owja en het skie gebied is hier een half uur vandaan!! Goed te doen dus..
hier kun je ook skieeen maar niet alle boeren vinden dat leuk!

Bellen kan op 0033 471234906 of 0033 471234150
Hier kan je mij ook op bereiken als je even wilt bellen! Het liefste op de 0033-471234150

Suc6 allemaal in Nederland! Zaterdag zijn er weer foto`s!! Ik heb nu niks kunnen maken i.v.m de mist!!

Groetjes Willemien

  • 16 Oktober 2012 - 21:15

    Arina De Korte:

    Hallo Willemien,
    Fijn dat het goed gaat. Wij kijken nu voetbal nederland - roemenie stand is 3-1. Hier gaat alles goed. Kids heb en vakantie. Jij onderneemt veel daar he? Leuk hoor. St Flour ken ik van de borden die we dit jaar tegen kwamen. Zover zit je dus niet vanaf de camping waar we zaten. gA JE OOK SKIEN DEZE WINTER? hEB JE AL EENS EERDER GESKIED? Oeps, stomme capslock....sorry. We wensen je het allerbeste toe en tot horens. Groetjes, Jos en Arina, eline, Lois, Laurens en Annelie

  • 16 Oktober 2012 - 21:37

    Jacco En Berthina:

    Ha Zus,,

    Leuk verhaal. kijk elke dinsdag na je site of er nieuw verhaal bij staat.
    ik heb vanacht en de rest van de week nachtdienst dus stuur je wel een leuke lange mail 1 deze dagen.
    ik hoop dat je hem uit kan printen scheelt weer computertijd, anders moet je hem lezen in je tijd. als je hem niet kan uit printen moet je het maar zeggen.

    Gr Jacco en Zussie

  • 22 Oktober 2012 - 11:36

    Con:

    he meis,

    leuk om je verhaal weer te lezen!!!!!!!

    misschien nog een goed doel voor je; voorzichtig de trap aflopen... ;-)

    (its a joke.....)

    't volgende kaartje is onderweg!!!!!!!!

    succes met alles en veel liefs uit ede!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Faverolles

willemien

Irene en Ik in de sneeuw

Actief sinds 02 April 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 15574

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 21 Juli 2013

Pouzols/Auvergne

Landen bezocht: