Het is weer tijd!!! - Reisverslag uit Faverolles, Frankrijk van willemien Zande - WaarBenJij.nu Het is weer tijd!!! - Reisverslag uit Faverolles, Frankrijk van willemien Zande - WaarBenJij.nu

Het is weer tijd!!!

Blijf op de hoogte en volg willemien

26 Oktober 2012 | Frankrijk, Faverolles

Zo dat is weer even geleden dat ik geschreven heb!

Vorige week was het hier heerlijk weer! Veel buiten geklust voor de winter die aanstaande is! Zoals onder andere: hout stapelen, zeilboten opgehaald bij de zeilschool en klaar gemaakt voor de winter, nieuw grind op het pad aanbrengen, onkruid plukken in de tuin, de gite schoongemaakt voor morgen want dan komen er een week mensen in ons kleine huisje!

Verder hebben ik afgelopen Zaterdag en Zondag een beste terug slag gehad.
ik had het erg moeilijk! S morgens hadden we eigenlijk kerkdienst maar ben ik in plaats van daarbij te zijn met Jenneke en de honden gaan Wandelen. Er werd niet gepraat. ik had rust nodig. Stemmen waren te veel. En ik was erg prikkelbaar. Zondagmiddag wilde ik graag wandelen en alle jongens gingen mee. Bram (hun zoon), Jenneke, Wouter, Henriko en Nathanael. Heel gezellig bij het stuwmeer wezen wandelen. Zondagavond mocht ik bellen met Trijnie. Dat luchtte erg op!! Nadat ik met Trijnie had gebeld sprak ik Renate via de Telefoon en Renate doet wonderen!! De knop sloeg om en mijn zondagavond was zeer goed!

Verder was Marieke (hun andere dochter) Vanuit Nederland overgekomen om een weekje (haar vakantie week) te komen hier!! Vett gezellig natuurlijk! Zondag gaat zij met haar tweelingzus Roos en haar broer Bram en haar vader Jan weer mee naar Nederland terug!

Afgelopen Woensdag zijn we met zn alle smiddags naar het bos geweest. Daar hebben we paaltjes vervangen van de wei die gebroken waren! Best zwaar werk want een gat graven kan bijna niet in verband met alle rotsen hier. Toen dat klaar was hebben we een groot kampvuur gebouwd. Je mag alleen fikkie steken als het wind stil is. Ook omdat het hier zo droog is kan het alsnog vlam vatten. Maar het ging goed. We hadden deeg van Jenneke gekregen om stokbrood mee te bakken boven het vuur! Met knakworst. Dat was echt Relaxt en een goede sfeer.

Gisteren was het super mooi weer. En hebben we s morgens taken gedaan en ik heb mn BG op donderdag staan nu. Dus die had ik smorgens. Om kwart over 12 gingen we met zn alle 7km wandelen. Lekker onderweg picknicken. En lopen. Dat was echt super lekker.. owja.. Dat was vlakbij St. Chely! Toen we thuis kwamen was het de bedoeling om te gaan slapen even. Maar Marieke wilde graag winkelen met mij en Irene voordat ze naar Nederland ging! Dus zijn we in de auto gestapt en mochten we mee naar St. Flour! Doordeweeks shoppen wij nooit! 1x in de 2 weken maar.
We hadden mazzel dus.

Vandaag moest ik voor de Griepprik om 10 over half 10 bij de dokter zijn samen met Jan. De griepprik krijg ik in Nederland ook altijd in verband met mijn astma. En omdat ik vaker longontsteking heb. Die brief kreeg ik woensdag van Trijnie voor donderdag om de griepprik te halen in Nederland! Maar goed hier hebben zij dezelfde! Dus heb ik hem vanochtend gehad. Daarna hebben we even boodschappen gedaan. En de terugweg naar huis regende het. Thuis aangekomen gingen ik samen met henriko koekjes bakken. Erg leuk!! Na de pauze om 2u hadden we Weekevaluatie gesprek! Die was goed!! En daarna hebben we met zn alle om de tafel heen zitten tekenen!!

Dus vandaag niet zulk mooi weer. Morgen ook Regen!! En zondag super lekker warm weer!! En vanaf donderdag volgende week word het hier flink koud en kan het weleens heel hard gaan sneeuwen. Dus van de week moet alles klaar voor de winter!

Voor diegene die het nog niet heeft gehoord!! Ik blijf NIET tot Maart, Ik blijf tot zeker Eind Juli 2013!!!!!!!

Verder wil ik iedereen alvast bedanken voor zijn of haar medeleven via een kaart of een brief. Doet me erg goed. Iedere dag zie ik uit naar Post!!


  • 27 Oktober 2012 - 22:21

    Renate:

    Whaha! Lief! Dankje! Twas ook leuk! Lekker druk bezig zo te lezen. Goed hoor! Suc6 met de kou!
    Wij hebben vandaag gewonnen!!! 2-1 van ATC, talententeam van Twente!!! Jeuh!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Faverolles

willemien

Irene en Ik in de sneeuw

Actief sinds 02 April 2012
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 15540

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 21 Juli 2013

Pouzols/Auvergne

Landen bezocht: